Kiracıyı Evden Çıkarma

Günümüzde, kiracısından memnun olmayan ev sahiplerinin sayısı bir hayli fazla ve kiracıyı evden çıkarma talebi olmaktadır. Özellikle, İstanbul gibi büyük şehirlerde kira sözleşmesine uyulmaması başta olmak üzere birçok sebepten dolayı kiracıyı evden çıkarma için yasal süreçler araştırılmaktadır. Ancak, yalnızca isteyerek kiracıyı evden çıkarmak mümkün değildir.

Çünkü, Türk Borçlar Kanununda yer alan maddelerin birçoğu, kiracıyı korumaya yöneliktir. Tahliye konusunda Borçlar Kanunu, kiracı ve mal sahibinin hak ve sorumluluklarını düzenlemektedir. Bu düzenlemeler doğrultusunda haklı bir sebep olmadan kiracının taşınmazdan çıkartılması mümkün olmamaktadır. Erkuş hukuk danışmanlığı uzman avukatlarımızdan konu hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için iletişime geçebilirsiniz.

Gayrimenkul hukuku konusunda uzman avukat desteği alabilir ve süreci sorunsuz yönetilmesini sağlayabilirsiniz.

Kiracıyı Çıkarmak İçin Neler Yapılmalıdır ?

Kiracıyı evden çıkarma işlemleri için iki yol bulunmaktadır. Bu yollardan birisi bildirim yoluyla tahliye iken diğeri ise dava yoluyla tahliye gerçekleştirmektir. Bildirim yoluyla kiracıyı evden çıkarma işlemlerinde belirli bir süresi bulunan sözleşmenin bitiminden en az 15 gün önce kiracının bildirimde bulunması gerekir. Kiracının bildirimde bulunmaması halinde kira sözleşmesi aynı koşullarla bir yıl daha uzatılmış sayılmaktadır.

Taşınmazı kiraya veren kişi, sözleşmenin bitimine bağlı olarak sözleşmeyi sona erdirme hakkına sahip değildir. Fakat, on yıllık uzama süresinin bitmesiyle beraber kiraya veren kişi, bu süreyi izleyen her uzama yılının bitmesinden en az üç ay önce bildirim yapmak koşuluyla, sebep gösterme zorunluluğu olmadan sözleşmeyi sona erdirme hakkına sahiptir. Buna ek olarak, genel hükümler doğrultusunda fesih hakkının kullanılabileceği durumlarda, kiracı veya kiraya veren kişi, sözleşmeyi sona erdirme hakkına sahiptir.

Kiracı tahliye davası ise daha kapsamlı ve uzun süre alan süreçler olmasından ötürü ev yada iş yerinden çıkarma nedenleri araştırılmaktadır.

Kiracıyı Evden Çıkarma Nedenleri ?

İstanbul başta olmak üzere birçok büyük şehirde kiracıyı evden çıkarma süreci sıkıntılı geçmektedir. Çünkü, İstanbul gibi yerlerde yaşayan kiracılar, sahip oldukları haklar konusunda bilgi sahibidirler. Kiracıyı evden çıkarma işlemlerinin diğer alternatifi ise dava yoluyla kiracı tahliyesi dir.

Dava yoluyla kiracı tahliyesinin gerçekleşmesi için birtakım şartların yerine getirilmesi gerekir. Örneğin,

• Mal sahibi veya ailesinin taşınmaza ihtiyaç duyması
  • Kiralayanın kiracıya iki defa ihtarname göndermesi,
  • Kiracı tarafından verilen bir tahliye taahhüdü,
  • Taşınmazın yeniden inşa ve imar sürecine girecek olması
  • Kira bedelinin kiracı tarafından ödenmemesi,

Tahliye taahhütnamesinin varlığı, kira bedelinin ödenmemesi sonucunda iki adet ihtarname çekilmesi, taşınmaza duyulan haklı gereksinim, kiracının aynı semtte uygun bir taşınmaza daha sahip olması; dava yoluyla tahliye sebepleri arasında bulunur. Hukuk bürosu olarak hizmet vererek tüm süreçleriniz profesyonelce yönetilmektedir.

Kira sözleşmesinin feshi hakkında detaylı bilgi için ilgili makalemizi okuyabilirsiniz.