Kadıköy Boşanma Avukatı

Günümüzde yaşanan evliliklerin yarıdan fazlası maalesef boşanmak için Kadıköy boşanma avukatı arayışı ile sonuçlanmaktadır. Boşanma oranlarının günden güne arttığı bir ortamda insanların boşanma avukatına ihtiyaç duyması zorunlu hale gelmektedir. Bu bağlamda, boşanmayı düşünen herkes, bu süreci en hızlı ve en az kayıpla atlatmak adına iyi bir boşanma avukatıyla çalışmayı tercih eder.

Kadıköy boşanma avukatı arayışı içerisinde olanların vakit kaybetmeden iyi bir boşanma avukatı bu sürece dahil olmaları şarttır. Boşanmak isteyenlerin boşanma davası açması gerekmektedir. Ancak, boşanma davası açmanın birtakım gereklilikleri bulunmaktadır.

Bu gerekliliklerin ne olduğu ve nasıl halledilebileceği konusunda kişilere en yeterli bilgiyi hiç şüphesiz Kadıköy boşanma avukatı verecektir.

Boşanma Davası Türleri Nelerdir?

Aile hukuku bağlamında olan boşanma davaları, genel olarak ikiye ayrılmaktadır. Anlaşmalı ve çekişmeli boşanma olmak üzere iki farklı boşanma davası açılması söz konusu olmaktadır. Tarafların her ikisi de, boşanmanın şartları ve hukuki sonuçları hakkında anlaştıysa anlaşmalı boşanma davasından söz etmek mümkün olacaktır. Ancak, her zaman iki tarafın da mutabık olduğu bir boşanma süreci mümkün değildir.

Bazı durumlarda, taraflardan birisi boşanmak istemeyebilir. Ayrıca, boşanmanın en önemli konularından birisi olan velayet, nafaka ve tazminat konularında anlaşma sağlanamamasına oldukça sık bir şekilde rastlanmaktadır. Bu bağlamda, taraflar arasında anlaşmanın olmadığı boşanma davalarına çekişmeli boşanma davası adı verilmektedir.

Kadıköy boşanma avukatı; her iki boşanma türünde de taraflara gereken hukuki desteği vermekle yükümlüdür. İstanbul boşanma avukatı arayışları içerisinde iseniz bilgi ve donanıma sahip kişileri tercih etmelisiniz.

Boşanma Sebepleri Nelerdir?

Günümüz tüketim dünyasında her şeyde olduğu gibi boşanmada da giderek sayı artışı yaşanmaktadır. İnsanlar, sonuçlarını düşünmeden girdikleri evlilik dünyasında çabucak sıkılarak boşanmayı tercih etmektedir. Medeni Kanun’da boşanmanın sebepleri sıralanmıştır.

1. Buna göre,
  2. zina,
  3. hayata kast etme,
  4. onur kırıcı veya kötü davranış,
  5. suç işleme,
  6. niteliksiz bir hayat sürme,
  7. terk etme,
  8. akıl hastalığı,
  9. şiddetli geçimsizlik

gibi sebepler boşanmanın ana nedenlerini oluşturmaktadır.

Tüm bu sebeplere bakıldığında evlilik birliğinin sarsılmasına sebep olan faktörler olduğu düşünüldüğünde boşanmak için oldukça yeterli nedenler oldukları bilgisine ulaşılabilir. Kadıköy boşanma avukatı tercihinde tüm bu sebepleri, müvekkilinin lehine kullanabilecek ve onu bu davada başarıyla temsil edebilecek bir avukat tercihi yapılmasına özen gösterilmelidir.