Çekişmeli Boşanma

Çekişmeli boşanma taraflardan birinin boşanmak isteyip diğerinin kabul etmediği hukuki sürece denilmektedir. Erkek ya da kadın fark etmeksizin taraflardan biri boşanmayı istemediğinde çekişmeli boşanma davası açılmaktadır. Dava tek celsede bitebileceği gibi aylarca ya da yıllarca uzayabilmektedir.

Bu durumda avukat oldukça önemli bir faktördür. Boşanmanın kısa sürede sonuçlanması için ise mutlaka iyi bir uzman boşanma avukatı ile anlaşılması gerekmektedir. Maddi açıdan zorluklar yaşayan ve avukat masrafını karşılayamayacak durumda olan kişiler barodan avukat talebinde bulunabilmektedir.

Çekişmeli boşanma davalarında en önemli unsur aile birliğinin neden sarsıldığı ve diğer tarafın neden boşanmak istemediğidir. Ortada bir çocuk olması gibi durumlar da yine boşanmanın uzamasını etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. En başta boşanmaya yanaşmayan eş sonradan boşanmaya razı olur ise süreç daha da kısalabilmektedir.

Çekişmeli Boşanmada Şahit Dinlenir mi?

İstanbul çekişmeli boşanmaların sıklıkla görüldüğü iller arasında yer alır. Özellikle bu ilin kalabalık olması ve büyük bir adliye ile hizmet vermesi de boşanma davalarının çokluğunun kanıtıdır. Fazla dava olması ve sıraya girilmesi de yine süreci olumsuz etkileyebilmektedir.

Çekişmeli boşanmalarda şahitlere ihtiyaç duyulmaktadır. Aile hukuku alanında olan bu durum aile içi şiddet ya da aldatma gibi konularda sık başvurulan bir durum olarak bilinmektedir.

Olaylar esnasında eşlerin yanında bulunan ya da farklı bir noktada kişilerin durumuna şahitlik eden bireyler mahkeme huzuruna çağırtılarak dinlenmektedir. Şahitlerin dinlenmesi de yine boşanma sürecinin uzamasına ya da kısalmasına neden olabilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma süreci davanın kapsamına ve eşlerin rızasına göre farklılık göstermektedir. Eşlerden biri ısrarla boşanmak istemediğini savunmaya devam eder ve karşı tarafın aleyhine deliller sunar ise boşanma sürekli olarak bir sonraki celseye atılmaktadır. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde bu durum daha da uzayabilmektedir. İstanbul boşanma avukatı uzman olarak tercih edilmesi durumunda süreci kısaltabilirsiniz.

Adli tatilin başlaması da boşanma sürelerinin uzamasında etkili olan süreçlerden biridir. 3 aylık adli tatilde herhangi bir dava görülmemekte ve davalar daha da ileri tarihlere atılmaktadır. Bu sebeplerden dolayı da çekişmeli boşanma davalarının her geçen gün daha da uzadığı ve sonuca zor bağlandığından bahsedilebilir.