Çekişmeli Boşanma Nedir

Çekişmeli boşanma nedir? Günümüzde maddiyat, aldatma, aile içi şiddet ya da buna benzer pek çok durumdan dolayı boşanmalar gerçekleşmektedir. Boşanmalarda sebepler değişkenlik gösterirken boşanma çeşitleri de değişiklik gösterebilmektedir. Çekişmeli boşanma ise yıllardır bilenen ve pek çok kişinin başına gelen boşanma türlerindendir. Çekişmeli boşanma, bir tarafın boşanmayı talep ettiği; ancak diğer tarafın boşanmak istemediği boşanma türüdür. Bu gibi durumlarda boşanma davası tek taraflı açılmaktadır.

Çekişmeli boşanma davaları anlaşmalı boşanmalara göre çok daha uzun sürmektedir. Tarafların tek celsede boşandıkları çok nadir görülmektedir. Bu nedenle sürecin uzun olması da sonuçlanma konusunda belli problemler doğurabilmektedir. Aylarca hatta yıllarca süren örnekler oldukça fazladır.

Çekişmeli Boşanma Nedir? Dava Nasıl Açılır?

Çekişmeli boşanma davası açabilmek için öncelikle resmi nikah ile evli olmak gerekmektedir. Kadın ya da erkek fark etmeksizin taraflar illerinde bulunan adliyenin aile mahkemesi başvurusunda bulunabilir. Dava için gereken harç bedelleri ödendikten sonra dilekçe verilmekte ve dava açılmaktadır. Kişiler dava sürecini bir boşanma avukatı ile birlikte yürütebilecekleri gibi kendileri de süreçte bulunabilmektedir.

Ancak bir avukatın uzman olduğu bir alan olduğundan dolayı destek almak sürecin kısalmasına da neden olabilmektedir.

Çekişmeli boşanma davalarında en önemli özellik davaların çok uzayabilmesidir. Bu nedenle adımların doğru atılması sebebiyle profesyonel bir kadıköy boşanma avukatı ile anlaşma yapmak sürecin kısalmasına ve kişilerin haklarının korunmasına da yardımcı olacaktır.

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davası aslında içinde bulunulan duruma göre farklılık göstermektedir. Aldatma, aile içi şiddet, maddi sorunlar ya da bunun gibi pek çok durum büyük etkenler arasında yer alır. Dava sürecinde tarafların dinlenmesi, şahit talep edilmesi, varsa kanıtların sunulması gibi durumlar da büyük önem arz etmektedir.

Çekişmeli boşanma davası sürecine girmek yerine eşlerin gerçekten boşanmak istiyorlar ise anlaşmalı boşanma sonucuna varmaları tavsiye edilmektedir. Çünkü çekişmeli boşanma süreci hem eşlerin hem de çocukların yıpranmasına neden olmaktadır. Bunun temel nedeni ise sürecin oldukça uzun olmasından kaynaklanmaktadır. Aylarca ya da yıllarca süren boşanma davaları tarafların birbirini sözlü ya da fiziksel olarak taciz etmesine de neden olmaktadır.