Boşanma Nedir?

Boşanma Nedir

Boşanma nedir? hukuk sistemine göre aile birliğinin temelden sarsılması sonucu, hakim kararı neticesinde eşlerin evliliklerini sonlandırmaları durumudur. Boşanmasının gerçekleşmesi, ya da boşanma davalarının açılabilmesi yalnızca ilgili adliyelerin aile mahkemeleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Taraflar birlikte ya da tek taraflı olarak boşanmak için müracaat gerçekleştirebilmektedir.

Boşanma davası açabilmek için eşlerin kanun nezdinde evli olmaları gerekmektedir. Yani resmi nikah bu durum için zorunludur. İkamet edilen aile mahkemesine başvuru yapılarak boşanma dilekçesi sunulabilmektedir. Tarafların birlikte anlaşarak sağladıkları boşanmaya anlaşmalı boşanma, tek tarafın isteyip diğer tarafın reddettiği boşanma davalarına ise çekişmeli boşanma davası denilmektedir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası açabilmek için tarafların aile mahkemesine başvurmaları gerekmektedir. Kişiler bunu bir avukat vasıtası ile yapabilecekleri gibi kendi başlarına da gerçekleştirebilmektedir. Aile hukuku kapsamında mahkemede boşanma davası açmak suretiyle gidildiğinde bir dilekçe doldurulmakta ve bu dilekçe aile mahkemesi kalemine teslim edilmektedir. Dilekçe incelendikten sonra kalem tarafından boşanma davası açılır. Davanın açılış aşamasında harç bedeli ödenmektedir.

Boşanma davası açıldıktan sonra her iki tarafa da duruşma tarihinin belirtildiği bir tebligat gönderilir. Tarafların avukatları ile birlikte ya da yalnızca kendileri belirtilen tarihte duruşmada olmaları gerekir. Kadıköy boşanma avukatı tercih ederken tecrübeli ve kalifiyeli seçilmesi sürecin en iyi şekilde tamamlanmasına neden olacaktır. Hakimler, aile birliğinin sağlanması nedeniyle görevde olduklarından dolayı her iki tarafı da detaylı dinleyecek ve nihai kararı verecektir. Bu durum kişilerin çocuk durumuna ya da kanıtlara göre de değişkenlik göstermektedir.

Boşanma Ne Kadar Zamanda Gerçekleşir?

Boşanma davasının süresi içinde bulunulan duruma göre farklılık gösterir. Anlaşmalı boşanmalarda hakim tek celsede boşayabilirken, taraflardan birinin vazgeçmesi durumunda dava çekişmeli boşanma davasına dönebilmektedir. Her iki taraf da boşanmaktan vazgeçerse dava düşer. Bir de hakimin davayı reddetme durumu söz konusudur.

Eğer hakim kendi isteği ile davayı reddederse tarafların belli bir süre boşanması ya da boşanma davası açması mümkün olmamaktadır.

Boşanma süreci zorlu bir süreç olduğundan dolayı çocukların durumu da göz önünde bulundurulmaktadır. Nihai karar hakim tarafından verilmekte ve çocuklar için en doğru karara yine hakimler varmaktadır. Boşanmaların senelerce sürdüğüne dair durumlardan da bahsedilebilmektedir. Süreç boyunca boşanma avukatı tarafından yapılacakları öğrenebilirsiniz.