Boşanma Nedenleri

Eğitim düzeyi, maddi durum ya da buna benzer diğer etkenler boşanma nedenleri arasında yer almaktadır. Her yıl sayısız çift, belli nedenlerden dolayı aile birliğini bozmakta ve boşanma kararı almaktadır. Boşanmalar küçük illerden ziyade büyük illerde daha da artmaya başlamıştır.

Özellikle aile içi şiddet ya da taraflardan birinin madde ya da alkol düşkünlüğü de ailelerin kısa sürede dağılmasına sebebiyet verebilmektedir.

Ülkemizde ya da dünyada boşanma için pek çok nedenden bahsedilebilmektedir. Bu nedenler doğrultusunda çiftler anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma yollarından birine başvurarak aile birliğinin bozulmasını gerçekleştirmektedir.

Boşanmada Temel Nedenler

İstanbul boşanma nedenleri çerçevesinde en çok boşanmanın gerçekleştiği iller arasında yer almaktadır. Göç durumu, nüfus yoğunluğu, pahalı bir şehir olması ve köyden kente göç gibi nedenler boşanmaları tetiklemektedir. Boşanmalarda en temel neden hiç kuşkusuz maddi sıkıntılardır. Maddi açıdan problemler yaşayan çiftler çözümü ayrılmakta bulur ve boşanma işlemi mahkemeler tarafından gerçekleştirilir.

Boşanma nedenleri arasında bir diğer önemli unsur ise aldatmadır. Erkek ya da kadın fark etmeksizin taraflardan birinin diğerini aldatması durumunda boşanma davası açılmakta ve evlilikler ne yazık ki sona ermektedir. Aldatma davalarında taraflardan birinin elinde kanıt bulunuyor ise açılan dava türü zina davasıdır.

Bu dava günümüzde belli maddelerin yenilenmesi sonucu gerçekleştirilmektedir. Kadıköy boşanma avukatı aracılığı ile süreç hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Boşanma Nedeni Aile İçi Şiddet

Boşanma nedenleri arasında bir diğer önemli etken aile içi şiddettir. Erkeklerin kadınlara uygulamış oldukları şiddet kadar kadınların da şiddetinden bahsedilebilmektedir. Aile içi şiddetin boyutu da kişilerin boşanmasında büyük etki göstermektedir. Kadın ya da erkek görmüş olduğu şiddet yüzünden kısa bir süre içinde aile hukuku kapsamında mahkemelerine başvurmakta ve aile mahkemeleri darp raporlarının da ibrazı çerçevesinde boşanmanın gerçekleşmesine karar vermektedir.

İstanbul boşanma nedenleri içerisinde çok fazla sebep gösterebilen bir ildir. Her yıl mahkemelerde binlerce dava görülmektedir. Şiddetin yanı sıra madde ya da alkol bağımlılığı gibi nedenler de boşanmaların artmasında etki göstermektedir.

Erkek ya da kadın madde bağımlılığına maruz kalmış ve bu bağımlılıktan kurtulma konusunda yenik düşmüş olabilmektedir. İşte bu durumlar yine boşanma için önemli nedenler arasında yer almaktadır.