Boşanma Davasında Nafaka Türleri

Hukuk sisteminde çeşitli boşanma davasında nafaka türleri düzenlenmiş olup, bunlar gerekli görüldüğü durumlarda boşanma davasında talep edilebilir. Boşanma davası sırasında istenebilecek nafaka türleri ise iştirak nafakası, yoksulluk nafakası, tedbir nafakası ve yardım nafakası olmak üzere dörde ayrılmaktadır.

Aile hukuku kapsamında bunların talep edilmesinde mahkeme tarafından aranan bazı şartların bulunduğunu da belirtmek gerekiyor. Bunlara uygun şekilde davranan kişilerin ise, talep ettiği nafakadan yararlanabilmesi söz konusu olacaktır.

İştirak Nafakası

4721 sayılı kanuna göre eşler çocukların düzenli olarak bakımını ve eğitim ihtiyaçlarını karşılamak durumdadır. İştirak nafakası da bu durumda ortaya çıkar. Bu kapsama bağlı olarak velayet hakkına sahip olmayan taraf, çocuğun giderlerine katkıda bulunmak durumundadır.

Bu bakımdan çocuğun barınma, beslenme, eğitim, bakım gibi çeşitli masraflarını üstlenmek zorunda kalır. İştirak nafakası boşanma davası netleştikten sonra başlarken, çocuk ergin durumda oluncaya kadar sürer.

Yoksulluk Nafakası

Boşanma sonrasında yoksul duruma düşmesi söz konusu olana verilen nafaka türüdür. Buna göre bir kadının değil, aynı zamanda bir erkeğinde bu nafakadan yararlanabilme hakkı bulunur. Yoksulluk nafakası talebinde bulunmak isteyenlerin belirli şartlara uygun olması gerekir.

Boşanma davasında yüzde yüz kusursuz durumda olması ve ekonomik durumunun kötü olduğunu ispat etmesi gerekecektir. Bunları ispat ettikten sonra ise, yoksulluk nafakası talebinde bulunan kişinin nafakayı alabilmesi söz konusu olabilir.

Tedbir Nafakası

Medeni kanun tarafından sunulan diğer haklardan biri tedbir nafakası dır. Davanın açılma süresinden sonra ortak yaşama ara verilmesi nedeniyle de istenen nafaka türüdür. Özellikle dava sonuçlanan kadar ekonomik anlamda eş ve çocuklar zorluk çekeceğinden dolayı, geçici olarak tedbir nafakası önlemi alınmıştır. Boşanma davasında nafaka türleri olarak tedbir nafakası da dahil olmaktadır.

Yardım Nafakası

Medeni Kanun’da 364-366 maddelerinde düzenlenen bu nafaka türü, yalnızca boşanma davasından sonra değil, alt soy ve üst soylar arasında belirli şartlar oluştuğunda da talep edilebilen bir nafaka türüdür. İştirak nafakası çocuğun ergin olduğu zamana kadar yani 18 yaşına kadar ödenebilecek bir nafaka türü olarak gösterilir. Aile hukuku kapsamında donanımlı bir kadıköy boşanma avukatı danışmanlığı alabilirsiniz.

Ancak yardım nafakası eğer talep edilirse ve gerekli şartlar sağlanırsa, 18 yaşından sonra da talep edilen tarafından alınabilir.

Boşanma avukatı desteği ile davanın yürütülmesi nafaka davasının nasıl ilerleyeceğine dair bilgi alabilirsiniz.