Boşanma Davası Süresi

boşanma davası süresi

Boşanma davası süresi ülkemizde dava sonuçlanma süresi, boşanma davası açmayı düşünen taraflar arasında en çok merak edilen konuların başında bulunuyor. Boşanma davası sonuçlanma süresi anlaşmalı ve çekişmeli davalarda değişkenlik gösterir. Özellikle anlaşmalı boşanma davalarına bakıldığında bu sürenin bir hayli kısaldığını belirtmek mümkün olacaktır. Çekişmeli boşanma davalarında ise bu sürenin biraz daha uzadığını ve oldukça fazla bir zaman aralığının harcandığını belirtmek gerekir.

Anlaşmalı yada çekişmeli boşanma durumlarında süreç hakkında doğru bilgiyi tecrübeli bir kadıköy boşanma avukatı aracılığı ile alabilirsiniz.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma düşünen bireyler ilk olarak net bir şekilde uzlaşmayı yapmak zorundadır. Bu uzlaşma sağlanmadığı takdirde, bu davaya ilişkin bir karar verilemeyecektir. Öncelikle ortada bir çocuk varsa, bu çocuğun velayetinin kimde olacağının tam olarak belirlenmesi lazımdır.

Zira duruşma sırasında velayet konusunda bir karar verilmemişse, boşanma davasının bitmesi sağlanamaz. Aynı zamanda davanın öncesinde taraflarca ödenecek tazminat konusunda da bir anlaşmaya varmak durumundadır. Boşanma davalarında nafaka gibi konularda anlaşma sağlanarak bu şekilde konu hakkında tam bir uzlaşma sağlanabilir.

Anlaşmalı boşanma davası ise diğer davalara nazaran biraz daha kısa sürecektir. Tüm koşullar sağlandığı takdirde bir hafta ile üç aylık süreç içinde anlaşmalı boşanma davası için bir sonuca varılabilir. Ancak anlaşmalı boşanma davası açılabilmesi için tarafların en az 1 yıl boyunca evli olması gerekecektir.

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davaları karşılıklı bir anlaşma yapılamadığı takdirde açılabilir. Çekişmeli boşanma davası türünde davayı açan tarafından öne sürdüğü iddiaları ispat etmesi istenecektir. Öne sürülen iddiaların ispatlanması, tanıkların dinlenmesi, hakim tarafından bu aşamaların değerlendirilmesi gibi süreçler epey zaman almaktadır. Bu boşanma davası süresi uzamasına neden olacak durumlardan biride tanık sayısının fazla olması durumudur.

Çekişmeli boşanma davası süresi diğer boşanma davalarına göre daha uzun sürer. Yasa ve mevzuata uygun bir şekilde hareket edilirse davanın sonuçlanması 5 veya 6 celseye kadar tamamlanır. Bunun tamamlanması için ise 1 veya 2 yıllık bir zaman aralığına ihtiyaç vardır.

Çekişmeli boşanma davası konusunda takip sağlanmaz ve gerekli olan prosedürler yerine getirilmezse dava bundan daha uzun süre boyunca da devam edebilir. Boşanma avukatı tüm süreçler hakkında bilgi verecektir.