Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Boşanma davası ne kadar sürer? diye düşünceniz var ise konu hakkında net bir süre vermek mümkün değildir. Boşanma davasının ne kadar süreceği; boşanma davasının türüne göre değişmektedir. Bu bağlamda; anlaşmalı boşanma davası, çekişmeli boşanma davası ve temyiz süreci olmak üzere üç farklı etaba göre boşanma davasının ne kadar süreceği belirlenmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davaları; eşlerin ortak düşünce doğrultusunda açtığı veya bir tarafın açtığı boşanma davasının diğerince uygun görüldüğü davalar olarak bilinmektedir. Anlaşmalı boşanma davası, fikir birliği olduğu için çekişmeli boşanma davasına göre farklı özellikler göstermektedir.

Çekişmeli boşanma davasında hakimin karar vermesi için yargılama yapması, tarafların iddialarını değerlendirmek adına delil toplaması, topladığı delilleri hukuki olarak değerlendirmesi gerekmektedir. Ancak, anlaşmalı boşanma davasında anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanıp hakimin önüne getirildiği için yargılama kısmı yoktur. Hakim, tarafların anlaşmaya vardığı kısımların hukuka uygun olup olmadığını denetler.

Kamu düzenine aykırı bir durum olmadığı anlaşıldığında ise boşanma talebi olumlu olarak değerlendirilir. Bu bağlamda, anlaşmalı boşanma, bir hafta içerisinde sonuçlanmaktadır. Tarafların temyize gitmedikleri durumda ise kesinlik kazanmaktadır. Boşanma sürecinin kapsamı ve nedenleri değiştiği için Boşanma davası ne kadar sürer sorusuna net bir süre verilememektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davalarının sekiz ile 12 ay arasında sürdüğü bilinmektedir. Boşanma davasının açılmasının ardından dava dilekçesinin davalıya tebliğ edilmesi, davalının buna cevabı, davacının davalının verdiği cevaba cevap vermesi, davalının bu cevaba tekrar cevap vermesi süreci bulunmaktadır. Bu sürecin tamamlanmasının ardından ise ilk duruşma günü verilmektedir. İlk duruşma günü ise dava açılmasının ardından ortalama beş ay sonrasındaki bir zaman dilimine denk gelmektedir.

Yargıtay İncelemesi Temyiz Süreci

Anlaşmalı ve çekişmeli boşanma davalarının tamamlanmasının ardından tarafların hakimin verdiği kararı beğenmemesi mümkün olmaktadır. Bu noktada, dava dosyasının bir üst mahkeme tarafından incelenmesi talebi görülebilir. Bu duruma, kararın temyizi adı verilmektedir.

Yerel mahkemelerin boşanma dava dosyası hakkında verdiği kararlar, Yargıtay’ın 2.Hukuk Dairesi tarafından incelenmektedir. Ancak, temyiz sürecine giden boşanma davası dosyası hakkındaki temyiz incelemesi, bir yıla yakın sürebilir. Çünkü, Yargıtay 2.Hukuk Dairesi, oldukça yoğun bir iş yüküne sahiptir.

Kadıköy boşanma avukatı aracılığı ile boşanma süreçleri hakkında daha detaylı bilgi alabiirsiniz.