Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma Davası Nasıl Açılır

Medeni Kanuna göre boşanmanın gerçekleşebilmesi için tarafların belirli şartlara uygun boşanma davası nasıl açılır. Bu şartlar arasında geçerli bir evliliğin bulunması, kanunca kabul edilecek boşanma nedenlerinde birinin olmuş olması vs. gibi şartlar bulunur. Boşanma davaları çekişmeli ve anlaşmalı olmak üzere iki farklı türe ayrılmış durumdadır.

Anlaşmalı boşanma davası, tarafların evliliği sonlandırma kararı vererek velayet, nafaka, mal paylaşımı gibi konularda karar birliğine varmasıdır. Düzenledikleri ve imzaladıkları bir protokolle birlikte boşanmayı kısa bir süre içinde gerçekleştirebilirler. Boşanma davası nasıl açılır? Anlaşmalı boşanma davası açabilmek için kişilerin en az 1 yıl boyunca evli olması şartı getirilmiştir.

Çekişmeli boşanma davasında ise bu durumun tam tersi olmak üzere anlaşmazlıkların görülmesi söz konusudur. Tarafların arasında en az bir hususta anlaşmazlık bulunuyorsa bu durumda sorunu bir çözüme kavuşturmak için çekişmeli boşanma davası açılır. Velayet, nafaka, mal paylaşımı vs. gibi durumlar bu tarz zamanlarda mahkeme nezdinde karar verilecek konular arasına girecektir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır

Boşanma davası nasıl açılır sorusuna yanıt bulabilmek için ilk olarak açmak istenen davanın türüne odaklanmak gerekir. Eğer arada bir anlaşma bulunuyorsa ve boşanma konusunda sorulacak durumlardan herhangi bir sorun çıkmamışsa o zaman anlaşmalı boşanma davası yoluna gidilebilir. Ancak arada bir problem bulunuyorsa ve çiftlerin herhangi bir konuda anlaşması zor gözüküyorsa bu durumda konu mahkeme nezdinde taşınabilir. Bu durumda çekişmeli boşanma davası açılması için harekete geçilmelidir.

Boşanma davası açmak için Aile Mahkemesi üzerinden başvuruda bulunmak gerekir. Davacı eşin yerleşim yerinde bulunan Aile Mahkemesi, davalı eşin yerleşim yerindeki mahkeme ve eşlerin son altı aylık süreçte birlikte oturdukları yerdeki aile hukuku kapsamında dava açılabilir.

Boşanma Davası Açmak İçin Avukat Zorunlu Değildir

Boşanma davası açmak için avukat tutmaya gerek yoktur. Kimlik ve dilekçe ile birlikte boşanma davası açılabilir. Ancak kişiler bu konulara tam olarak hakim olmadığından dolayı, davaya olumsuz bir şekilde yansıyacak yanlışlıklar yapabilirler. Bu nedenle avukat tutmak konu hakkında daha sağlıklı bir sonuç almaya neden olacaktır. Aynı zamanda bu sayede davanın takibi de çok daha rahat bir şekilde yapılabilir.

En doğru ve güncel bilgiler için Kadıköy boşanma avukatı aracılığı ile süreç hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bakırköy Boşanma Avukatı

Bakırköy boşanma avukatı, boşanma davaları ve bunlara bağlı olarak açılan davalar hakkında, gerek dava gerekse danışmanlık hizmeti veren avukata boşanma avukatı denilmektedir. Kanuni boşanma sebebi

Esenyurt İcra Avukatı

Esenyurt bölgesinde icra ve iflas hukuku alanında çalışan avukatlara Esenyurt icra avukatı denilmektedir. Peki icra avukatı ne iş yapar ? sorusunu cevaplamakta fayda vardır. İcra