Anlaşmalı Boşanma Şartları Nelerdir?

Anlaşmalı boşanma şartları nelerdir, eşler arasında tüm konular arasında yapılacak olan anlaşma sonrası açılan dava çeşididir. Anlaşmalı boşanma davasına bağlı olarak çocukların velayeti, nafaka, mal paylaşımı, tazminat gibi durumlara karar verilerek eşler arasında bir anlaşmanın yapılmış olması gerekir.

Anlaşmalı boşanma davası açmak için belirli şartların bulunduğunu belirtmek gerekiyor. Bunlara uygun olmayan kişilerin ise bu dava şeklinden yararlanabilmesi mümkün değildir. Anlaşmalı boşanma şartları nelerdir sorusuna ilk olarak eşlerin en az 1 yıl boyunca evliliklerinin devam etmesi şartı aranır.

Öte yandan anlaşmalı boşanma davası sırasında eşlerin bizzat bulunmaları ve boşanma isteklerini bizzat belirtmeleri gerekecektir. Ayrıca davanın bir sonuca bağlanabilmesi için eşler arasında yukarıda sayılan tüm konularda uzlaşmanın sağlanması gerekecektir. Prosedüre uygun bir şekilde davranıldığında, anlaşmalı boşanma davasının kısa bir süre içinde sonuçlanacağını bildirmek gerekiyor.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Aile hukuku kapsamında boşanma davalarında görev alan Aile Mahkemeleri olmaktadır. Tarafların boşanma davası açabilmesi için dilekçeleri ile birlikte bu mahkemelere başvurmaları gerekir. O bölgede eğer Aile Mahkemesi bulunmuyorsa bu durumda dava Asliye Hukuk Mahkemeleri tarafından açılır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Süresi

Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer sorusu boşanma fikrine sahip olan kişilerin sıklıkla aklına gelen konulardan biri olmaktadır. Özellikle bu dava tipinde kısa bir süre içinde sonuç alabilmek için gerekli olan adımların tamamlanması şart tutulmuştur.

Anlaşmalı boşanma şartları olarak belirlenen adımlara tam anlamıyla uygunluk gerekir. Aynı zamanda taraflar arasında nafaka, tazminat, çocukların velayeti vs. gibi konularda da uzlaşmanın yapılması gerekecektir. Bunlara uygun davranıldığı takdirde boşanma davası en fazla olarak 1 hafta ile 3 aya kadar değişen bir zaman aralığında tamamlanmış olur.

Anlaşmalı Boşanma Davası Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Tarafların kendi dilekçelerini hazırlamadan önce bir Kadıköy boşanma avukatı tarafından destek alması önemlidir. Her boşanma davası kendine özgü olduğundan dolayı bu alanda farklılıklar meydana gelebilir. Bu nedenle boşanma avukatı yardımı ile doğru bir dilekçenin hazırlanması sağlanabilir. Aynı zamanda öne sürülen şartlarla ilgili de gerekli destek aynı şekilde avukattan bu dönemde alınabilir.